#100 Tapaa kehittää kulttuuria - Lisää vuorovaikutusta asiakkaan kanssa.

Monen organisaation haasteena on se, että asiakkaan maailmaa ja tapaa ajatella ei tunneta riittävän hyvin. Tästä aiheutuu kaikenlaista sotkua ja säätöä. Vääriä prioriteetteja sekä päätöksiä.

Aivan vierasta ei ole sekään, että päädytään ratkaisuihin, jotka liittyvät enemmänkin asiantuntijan omaan ambitioon, kuin asiakkaalle syntyvän aidon lisäarvon tuottamiseen. Tähänkin auttaa vuorovaikutuksen lisääminen. Olemme ihmisinä sosiaalisia olentoja. Käydyt keskustelut vaikuttavat meihin.

Asiakkaan maailman sukeltamiseen liittyy myös superbonus. Silloin kun tietää kenelle tekee, ja miten se vaikuttaa asiakkaan toimintaan, alkaa oma työ tuntua aikaisempaa merkityksellisemmältä.

Mitä laajempi joukko organisaation ihmisiä on suorassa vuorovaikutuksessa loppuasiakkaan kanssa sen parempi. Ja nimenomaan loppuasiakkaan, ei sisäisen asiakkaan kanssa.

Kehitä siis tapoja, joilla aikaisempaa laajempi joukko ihmisiä on suorassa vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. Tämä kehittää organisaatiokulttuuria oikeaan suuntaan.

Timo Uusiprosi

+358 50 567 3342

Previous
Previous

#100 Tapaa kehittää kulttuuria - Aseta ihmistavoitteita.